Voorwaarden
NEEMT U ALSTUBLIEFT KENNIS VAN HET VOLGENDE:
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@philipseservices.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Eventuele extra verzendkosten terug naar ons zijn voor uw eigen rekening, met uitzondering op een fou in de levering van ons of bij garantie.
Retouren kunnen alleen in behandeling worden genomen mits de orginele aankoopbon of een papier met het ordernummer bijgevoegd is, welke u op het opgegeven emailadres heeft ontvangen. Alleen dan kunnen wij een retour gekomen artikel of bestlling correct verwerken. Correcte retouren verwerken wij binnen enkele werkdagen, doch uiterlijk binnen de wettelijke 14 dagen op het bij ons bekende en gebruikte rekeningnummer.
Schade of breuk veroorzaakt door te veel kracht/geweld, onvoldoende beschermende verpakking voor verzending of onvoorzichtig handelen worden niet vergoedt. Verminderde waarde kan worden ingehouden op de terugbetaling van het geretourneerde artikel. Retour zenden is voor uw eigen risico.
Mocht een product niet meer voorradig zijn en niet meer te verkrijgen bij haar leverancier(s), dan is onlinehorseoutlet.nl niet verplicht het artikel alsnog te leveren. Voor alles geldt OP=OP en zal de voorraad weer aangevuld worden met nieuwe producten. Heeft u al betaald? Dan storten wij uw aankoopbedrag binnen enkele werkdagen aan u terug.
Demo- en tweedehands artikelen vallen niet onder garantie en kunnen niet geruild worden. Ook vervalt de BTW plicht over deze artikelen.
Wij hanteren scherpe prijzen met een lage winstmarge. Houd er daarom rekening mee dat bij het retourneren van (een deel van) een franco zending (E100 of meer, afhankelijk van welk land u woont en de vastgestelde Franco huis grens), waarbij de waarde van de overgebleven geleverde artikelen onder dit franco bedrag komt, de verzendkosten die u heeeft betaald, automatisch worden afgetrokken van het terug te ontvangen bedrag. U ontvangt deze niet terug bij de terugbetaling van de/het geretourneerde artikel(en).
Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
- Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
- De consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
- Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; Hieronder valt ook gepersonaliseerde productie als borduren, graveren en laseren.
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden heeft de consument verklaard dat hij met bovenstaande zijn herroepingsrecht verliest onder genoemde omstandigheden.
Levering en uitvoering maatwerk
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van de algemene voorwaarden zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Huren en testen.
Enkele van onze producten verhuren wij of stellen een tester ter beschikking. Wij doen dit omdat sommige producten een best wel hoge aanschaf hebben, of slechts een enkele keer gebruikt hoeven te worden.
Huren:
- Bij verhuur materiaal geldt een huurprijs per vaste periode, een meerprijs bij gebruik buiten de vaste periode en een borgsom. De borgsom dient te worden voldaan bij afhalen/ voor verzending (middels apart betaalverzoek) en wordt terug gegeven bij inleveren/ retour ontvangen in dezelfde staat als geleverd. Bij schade, die de werking, kwaliteit of levensduur van het apparaat dusdanig beïnvloedt, kan de borg in totaal of een deel daarvan worden ingehouden. Bijvoorbeeld: de messen van het scheerapparaat raken beschadigd, dan zal de aanschaf van nieuwe messen ingehouden worden op de borgsom. Wij zijn realistisch en weten dat het gebruikt wordt, echter is een nette omgang wenselijk, zodat wij ook iemand anders het apparaat beschikbaar kunnen stellen.
- Verzending: mocht ophalen niet praktisch zijn dan is verzenden mogelijk. Verzending zal geschieden na voldoen van de eerste huurperiode en de borgsom. De huurperiode gaat in na ontvangst/ eerste aanbod op opgegeven adres. De huurperiode stopt na retourzending, hiervoor is de track en trace leading! Bewaar daarom altijd dit bewijs, en zend hem per mail of app naar ons toe.
- Wij stellen het erg op prijs als het verhuurde materiaal weer proper tot ons komt. Mocht blijken dat het product ernstig vuil is, brengen wij E25,- reinigingskosten in rekening.
Testen:
- Enkele producten van ons hebben een tester. Dat wil zeggen dat u voor een periode van 7 dagen dit product vrijblijvend mag proberen.
- Het verzenden van de tester naar en van jou zijn voor jouw rekening. Mocht je het product kopen na de testperiode van 7 dagen dan zenden wij kosteloos de nieuwe toe. Was de geleverde Tester in nieuwstaat bij aanvang van de Testperiode, dan zal er een factuur verzonden worden met het resterende openstaande bedrag gelijk aan de waarde van het artikel zoals hij nieuw aangeboden wordt door ons.
- Voor het bepalen van de testperiode hanteren wij hetvolgende: De periode vangt aan op het moment van ontvangen op opgegeven adres (vanaf eerste aanbieding van de koerier). De periode eindigd op de dag dat je hem retourneert, bewaar daarom het bewijs van verzending met track en trace goed en geef deze aan ons door. Voor iedere dag dat de tester te laat terug komt wordt 5 euro in rekening gebracht tot de advies verkoopprijs is bereikt. Daarna wordt het product eigendom van de klant.
Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform ( http://ec.europa.eu/odr).